سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 86/5/4 | 5:0 عصر | کاتب: سادات موسوی

بسمه تعالی
     آمار اعتیاد به نت درآمریکا بیشترازکشورهای دیگه ست. واسه همین هم کلی مرکز و انجمن ترک اعتیاد اونجا ایجاد شده و روانشناسا مجبور شدن وقت و انرژی زیادی برای تحقیقات تو این زمینه بذارند. از نظر روانشناسی هر اعتیادی سه نشونه داره : نشونه های تحمل _ نشونه های ترک _ نشونه های بازگشت. این نشونه ها دراعتیاد به نت ازین قرارن:
1_ نشونه های تحمل: کسی که به نت معتاد شده هر روز ساعات زیادی رو باهاش میگذرونه و هر روز نسبت به روز قبل، کمتر راضی میشه و دوست داره بیشتر استفاده کنه،گذشت وقت رو احساس نمیکنه و هر روز نسبت به دیروز مصرفش بیشتر میشه. گاهی با خودش قرار میذاره که بیشتر از مقدار معینی استفاده نکنه ولی متاسفانه به قولش عمل نمیکنه. آدم معتاد خیلی از وظایف شخصی و خانوادگی رو فراموش میکنه. حتی ممکنه موقعیت شغلی و اجتماعیش به خطر بیفته و کارش رو از دست بده.نت مزاحم خواب

اینترنت پناهگاه بیماراشه و اونا برای فرار و خلاصی ازبار گناه، افسردگی، اضطراب یا درموندگی به شبکه گسترده جهانی پناه میبرند. اونا مقدار واقعی استفاده از نت رو از خانواده و اطرافیانشون مخفی میکنن. اختلال اعتیاد به نت علاوه بر عوارض روحی ناراحتی های جسمی هم داره: مثلا ساعت خواب و بیداری عوض میشه، معمولا معتاد به نت واسه اینکه مقدار مصرفش رو اطرافیانش نفهمن شبا بیشتر استفاده میکنه و در نتیجه صبح تا ظهر  خوابه. کسی که  از اینترنت زیاد استفاده میکنه اگه لاغره، لاغر تر میشه و اگه چاقه چاقتر. چشماش قرمزه و زیر چشمش گود میره و رنگ پوستش بی روح میشه. لرزش دست و طپش قلب وکمردرد و گردن درد و چشم درد هم به این لیست اضافه کنید.
2_ نشونه های ترک : اگه خدا پس کله آدم معتاد به نت بزنه و تصمیم بگیره که ترک کنه حالتای زیاد و مختلفی پیدا میکنه. علامت معتاد به نت اینه که حداقل در زمان ترک چند تا از این مشخصات رو داشته باشه. مثلا : در زمان ترک احساس بیقراری و آشفتگی میکنه، عصبی و تحریک پذیر میشه، همش به این فکر میکنه که در غیابش تو نت چه خبره و چه اتفاقاتی داره می افته و این بیخبره، حتی بعضیا که اعتیادشون شدیده مخصوصا چترها ممکنه گاهی انگشتاشون حرکات خاصی انجام بدن یا حالت کلیک کردن به خودشون بگیرن. اگه این آدم تو مدت ترک سراغ نت بره حالش بهتر میشه البته تا وقتی کانکته و به محض دیس شدن بازم حالات قبل سراغش میاد.
3_ نشونه های بازگشت: آدمی که اعتیادش رو به نت ترک میکنه بازم ممکنه مثل اعتیادهای دیگه سراغش بره یعنی بازم ممکنه معتاد بشه و باید مواظب باشه و از متخصصها و روان شناسا کمک بگیره.نت یا زندگی
لپ کلام : کارکردن زیاد و بی هدف درنت باعث اعتیاد میشه . این نوع اعتیاد مثل اعتیادای دیگه یه بیماریه و عوارض، نشونه ها و حالاتی مثل بیماری داره. این عوارض هم گریبان کاربر رو میگیره هم خانواده، اطرافیان و در نهایت جامعه رو اذیت میکنه. شادابی و پیشرفت رو ازش میگیره و اونو خموده میکنه و روحش رو آزرده میکنه. امیوارم با آگاهی با این دنیای مجازی برخورد کنیم و به اون به چشم یه وسیله نگاه کنیم و تا لازم نشده سراغش نریم و بیخودی خودمون و خانوادمون رو اذیت نکنیم تا بتونیم به وظایفمون نسبت به پدر، مادر، همسر، بچه و... عمل کنیم.







  • فال حافظ
  • تکاب بلاگ
  • آنکولوژی
  • تربیت بدنی