سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 86/5/4 | 4:0 صبح | کاتب: سادات موسوی

به نام خدا
تا حالا بارها وبارها  نام اعتیاد به گوشمون خورده. هر وقت اسم اعتیاد (
addiction) میاد آدم یاد مواد مخدر ،قاچاق و قاچاقچی می افته،تازگی هم که مواد روان گردان  به این لیست سیاه اضافه شده. ولی اعتیاد مصادیق زیادی داره. بعضی اعتیادها مادی هستند یعنی به خاطر استعمال زیاد ماده ای ایجاد میشن؛ ماده ای که فرد رو به بیخیالی وادار میکنه و فارغ از مکان و زمان میشه و یه جورایی لذت میبره اما...
اعتیاد یه شکل دیگه هم داره، نوع دیگش اعتیاد فکریه. گاهی یه حالت فکری و فضای روحی برای شخص ایجاد میشه که حالات اعتیاد نوع اول رو ایجاد میکنه، یعنی وقتی ادم تو اون فضای فکری که قرار میگیره دیگه به غم و غصه هاش فکر نمیکنه و خودش رو آزاد از هر قید و بندی میبینه و در نتیجه براش لذت بخشه. این احساس لذت اگه تو کار یا حالت دیگه ای براش تا حالا پیش نیومده باشه باعث میشه بازم سراغش بره و اون حالت فکری و فضای روحی رو دوباره واسه خودش ایجاد کنه.
استفاده از اینترنت با تمام مزایایی که داره میتونه باعث اعتیاد بشه. کسی که از حضو ر در نت و استفاده از سایتها و وبلاگها یا چت کردن لذت زیادی میبره، لذتی که جای دیگه تجربه اش رو نداشته و به فاصله کوتاهی دوباره سراغش میاد، کم کم معتاد میشه.
در مورد اعتیاد به نت تحقیقات زیادی شده و جالبه بدونید بیشترین تحقیق رو خود اایجاد کنندش (آمریکا) انجام داده و کلنیکهای ترک اعتیاد زیادی داره (سرعت بالا، سیستم توپ، آدم بیکارو پول بی حساب) روانشناسا  به این نوع اعتیادمیگن "اختلال اعتیاد به اینترنت (
Internet Addiction Disorder)".معتاد به نت
یعنی از اونا میگن اعتیاد به نت یه بیماریه. وقتی اسم معتاد میاد، یاد یه آدم لاغری میافتیم که تو کنج خرابه بادستای لرزون و چهره زردش داره مواد مصرف میکنه یا زیر پل از خماری رو کارتنا ولو شده. اعتیاد به اینترنت هم یه عوارض و حالاتی  رو ایجاد میکنه که بعضیش شبیه عوارض مواد مخدره و بعضی  هم خاص خودشه. این عوارض نه تنها خود فرد رو اذیت میکنه بلکه اطرافیانش رو هم تحت تاثیر قرار میده.
اعتیاد به نت یه مشکله که کاربران و شهروندان دنیای مجازی در معرض خطر روز افزون ابتلا به این بیماری هستند. با پیشرفت تکنولوژی و بسطش به نقاط مختلف دنیا، متاسفانه روز به روز به آمار معتادان به نت اضافه میشه. هر چی جلو تر میریم کارهای بیشتری رو میتونیم تو این دنیای مجازی انجام بدیم و خیلی راحت تر، سریعتر، ایمن تر و با صرف هزینه کمتری میتونیم به کارهامون برسیم و در نتیجه سروکار بیشتری باهاش پیدا میکنیم وخطر به ما نزدیکتر میشه. واقعیت اینه که اینترنت بی حد و مرز در زندگی خیلی از آدما مداخله میکنه و کم کم داره اونا رو به دردسر میندازه.
این وسط تقصیر با کیه؟ شرکتهای
www؟ خود کاربر؟ یا تفکر دهکده جهانی که داره مثل سرطان تو دنیا ریشه میکنه و میخواد آدما رو به میل خودش جهت بده؟







  • فال حافظ
  • تکاب بلاگ
  • آنکولوژی
  • تربیت بدنی